I když jste malá firma nebo živnostník, bude se vám hodit marketingová strategie. Mnoho firem se brání online marketingu, přitom právě v online světě můžete získat nejvíce nových zákazníků. Marketingová strategie vám poskytne přehled o všech aktivitách, pomocí kterých můžete svou firmu propagovat. Díky ní si také ujasníte, kdo jste a jak chcete působit navenek. Hodí se i těm nejmenším podnikům. Pojďme se podívat, k čemu marketingová strategie slouží a na co při její tvorbě nezapomenout.
Co je marketing?
Marketing slouží ke zvýšení povědomí o vaší značce, produktech či službách. Propojuje vás s potencionálními zákazníky. Je potřeba nejen poznat, kdo jsou vaši zákazníci, ale především kdo jste vy. Marketing zahrnuje například tvorbu brandu, produktu, definici cílové skupiny a způsoby prezentace, které osloví vaše zákazníky.
Co by měla obsahovat marketingová strategie
Pojďme si ukázat, co by měla marketingová strategie firmy určitě obsahovat.
Identita značky
Definujte svůj brand. Každá značka na lidi působí jinak a vyvolává v nich různé emoce. Rozhodněte se, jak chcete na ostatní působit a popřemýšlejte i nad tím, co chcete, aby si o vás ostatní mysleli. S čím si vás lidé mají spojit? S tím souvisí i to, jak bude vypadat vaše logo. Dejte své značce osobnost. Vyberte si archetyp, který váš brand zosobní a lidé si vás lépe zapamatují. Všechny části spolu souvisí a dohromady tvoří celkový dojem.
USPs neboli jedinečné prodejní argumenty
Tento bod je pro váš marketing nesmírně důležitý. Abyste dokázali cokoliv prodat, musíte se odlišit od konkurence. Ukažte lidem, v čem jste lepší nebo jaká je vaše přidaná hodnota. Proč by měli nakoupit právě u vás? Určitě by to neměla být jenom cena. Zeptejte se sami sebe, co by donutilo ke koupi vašeho produktu vás. Nemusíte argumentovat jenom výjimečností produktů, můžete prodat i pocit, který lidé budou mít.
Cílová skupina
Když budete mluvit ke všem, nebudete ve skutečnosti mluvit k nikomu. Zamyslete se, jaká je vaše cílová skupina. Kdo je váš zákazník? Vytvořte si několik person, které přesně definujete. Vymyslete jméno, věk, pohlaví, jaké má člověk zaměstnání a co dělá ve svém volném čase. Tímto způsobem zjistíte, kdo vaše produkty skutečně kupuje a tomu pak přizpůsobíte komunikaci i způsob propagace.
Cíle a analytika
Určete si cíle, kterých chcete dosáhnout. Rozdělte je do několika oblastí a snažte se je určit tak, aby se daly měřit a vyhodnocovat. Sledujte všechny kroky, které děláte a pravidelně hodnotně, zda se k cíli přibližujete. Vaše cíle by měly být SMART – specifické, měřitelné, akceptované, realistické a časově ohraničené. Držte se těchto bodů a nastavujte cíle, které dávají smysl.
Redakce radí: Operativní leasing pro firmy od Business Lease představuje ideální volbu pro společnosti, které chtějí efektivně řídit svůj vozový park bez zbytečných starostí. Tento leasingový model nabízí firmám komplexní řešení, které zahrnuje nejen financování vozidel, ale také jejich kompletní servis, pojištění a administrativu. Díky tomu mohou firmy snadno optimalizovat své náklady a soustředit se na svůj hlavní byznys, zatímco Business Lease se postará o veškeré detaily spojené s provozem vozidel. Flexibilita tohoto řešení umožňuje firmám rychle reagovat na změny a přizpůsobit svůj vozový park aktuálním potřebám.
Taktika
Podle vašich cílů a momentální situace zhodnoťte, jaký způsob propagace bude nejvhodnější. Chcete se zaměřit na obsahový nebo výkonnostní marketing? Zjistěte, jaké máte možnosti a vyberte si, jakým směrem se chcete vydat. Ze začátku můžete sáhnout po něčem, co vám přinese prodeje ihned. Z dlouhodobého hlediska lze například investovat do optimalizace vašeho webu pro vyhledávače neboli SEO, to vám může organicky přivést více lidí na web.
Nechte to na profesionálech
Neexistuje jasný vzor marketingové strategie, protože je to velmi individuální věc. Nevíte si rady? Obraťte se na marketingové agentury, které vám s tím pomůžou. Společně s vámi vypracují online marketingovou strategii a rovnou na ně můžete delegovat konkrétní kroky, které chcete podniknout. Nechte si vytvořit web, reklamní kampaně nebo třeba napsat články. Agentura vám pomůže vybrat to správné řešení.
Tip redakce: jak podpořit vývoj vaší firmy? Co vsadit na vývoj výrobních informačních systémů.